Het is nu 18 aug 2018 05:20

Neushoornkever uit Spanje?

Kevers.

Moderator: Dries

• Auteur
  • Bericht

Arietuur

Neushoornkever uit Spanje?

Bericht29 okt 2014 15:58

Hoi Allemaal!

van de zomer ben ik naar spanje op vakantie geweest en vond daar een vrouwtjes kever die erg leek op de bekende Oryctes nasicornis. Deze heb ik mee naar huis genomen, en min of meer per ongeluk heb ik hier nu een flink aantal larven zitten van deze mooie vrouw. Nu vroeg ik mij af of dit de Oryctes nasicornis is of een ander soort, Naar mijn idee was ze namelijk een flinke slag groter dan deze soort.

Heeft iemand verstand van welke kevers voorkomen in Spanje, en word deze soort ook in cultuur gehouden>?

ps als het goed is heb ik de overleden kever ergens bewaard maar kan deze nog niet vinden. Als ik haar heb gevonden post ik zo snel mogelijk een foto!

Vriendelijke groet Arthur

Super Joey

Re: Neushoornkever uit Spanje?

Bericht13 jul 2015 12:15

Misschien een beetje laat maar deze soort wordt inderdaad groter in warmere gebieden. Maar deze soort is wel wettelijk beschermd en mag eigenlijk niet gehouden worden

Harald

Re: Neushoornkever uit Spanje?

Bericht13 jul 2015 21:33

Super Joey schreef:Misschien een beetje laat maar deze soort wordt inderdaad groter in warmere gebieden. Maar deze soort is wel wettelijk beschermd en mag eigenlijk niet gehouden worden

In Nederland mag deze gewoon gehouden worden hoor, hij is hier niet beschermd.

Keer terug naar Coleoptera