Het is nu 24 mei 2018 19:51

welke terra

Kakkerlakken.

Moderator: tkpatric

• Auteur
  • Bericht

kilianosandy

welke terra

Bericht19 feb 2013 18:50

ik zit te denken,ik heb nu al een paar verschillende soorten kakkerlakken,en zou graag zelf een terra maken waar de beestjes op hun gemak kunnen leven en verder kweken,ik zal hem in hout maken en de binnenkant bekleden met glas,maar welk formaat zouden deze terra's moeten hebben,heb al iets in mijn hoofd maar alle verdere info kan ik heel goed gebruiken

mvg bart

maartenmaarten

Re: welke terra

Bericht21 feb 2013 11:40

Zo groot mogelijk. ;)

Verschillende soorten geven sowieso een soort stresssituatie waarbij na verloop van tijd de ene soort de andere zal domineren. Er zullen dus kunstingrepen moeten gebeuren om op verloop van langere tijd een goed draaiende bak te krijgen. Hoe groter je bak, hoe meer rek er op dit stressen zit.

Wat wel goed werkt is twee soorten met een verschillende leefwereld samen zetten. Concreet betekent dit eentje boven de grond en eentje eronder. Sissers zijn echte klimmers die praktisch nooit onder de grond zullen kruipen. Deze kan je dus vrij gemakkelijk comineren.
Zo heb ik al jaren een bak met Princisia vanwaerebecki samen met Byrsotria fumigata en dit gaat goed.

Ook heb ik nog eens Ellipthorhina chopardi en Phaeophilacris bredoides een lange tijd goed gecombineerd. De sissers zaten altijd boven de grond , de krekels ook, maar hun eieren zaten onder de grond. Later heb ik de krekels verhuisd naar een bak met Lucihormetice subcincta en deze zijn toen helaas uitgestorven.

kilianosandy

Re: welke terra

Bericht21 feb 2013 18:08

ja mijn plan is voor apparte terra's te maken he ,ik zal ze zeker niet te samen zetten hoor

Keer terug naar Blattodea