Het is nu 23 okt 2017 12:39

Gromphadorhina Portentosa - Update

Kakkerlakken.

Moderator: tkpatric

• Auteur
  • Bericht

Amadeo

Gromphadorhina Portentosa - Update

Bericht26 sep 2017 10:16

Mijn eerste ervaring met de Gromphadorhina Portentosa

Gezien er op mijn eerste post niet veel reactie gekomen was, had ik besloten het idee van de sissende kakkerlak in huis te halen een beetje uit mijn hoofd gezet. Dat idee, geraakte afgelopen zondag 24/09 echter terug aangewakkerd op de Naturaria beurs in Antwerpen. Bij het zien en hanteren van een van deze beestjes was ik onmiddellijk verkocht!

Ik heb dan ook dadelijk een kleine kolonie van tien stuks gekocht en heb hun terrarium, voorlopig nog een klein model van 30x25x25, uitgerust met een 5 cm Exo Terra substraat en een holle schors waarin ze zich overdag kunnen verschuilen. Als Voedsel kreek ik aangeraden honden of kattenbrokken voor hun dosis proteïne en fruit en groenten voor hun vocht inname. Tot zo ver doen ze het heel goed, ze zijn wel nacht actief dus overdag ze je niet veel beweging. Maar eens de avond begint te vallen zie je de eerste voelsprieten al uit de stronk komen, gevolgd door een hongerig beestje op weg naar zijn voeder plaats!

Ik ga proberen in de loop van de week nog foto's en een verdere update te posten. Wie weet krijg kan ik binnenkort wel een gedetailleerde caresheet samenstellen!

tkpatric

Ervaringsdeskundige

Re: Gromphadorhina Portentosa - Update

Bericht26 sep 2017 11:29

Ben nieuwsgierig! Opgepast als er kleintjes komen, het zijn echte ontsnappingskunstenaars!

jongenemmy

Bericht04 okt 2017 10:50

Hallo!

Wat leuk dat je een kleine kolonie thuis hebt gehaald! Ik ben al een tijdje op zoek naar deze sissende kakkerlakken. Ik zou ze graag als huisdier willen houden, ik vind ze ontzettend mooi en interessant! Ik vind echter niemand die mij er een paar wilt verkopen. Ik ben op zoek naar 2 vrouwtjes, omdat ik niet van plan ben om te kweken met de kakkerlakken.
Iemand tips over hoe er aan te geraken? Alle hulp is welkom :-D .

Thanx!
Greets,
Emmy

Amadeo

Bericht04 okt 2017 11:02

jongenemmy schreef:Hallo!

Wat leuk dat je een kleine kolonie thuis hebt gehaald! Ik ben al een tijdje op zoek naar deze sissende kakkerlakken. Ik zou ze graag als huisdier willen houden, ik vind ze ontzettend mooi en interessant! Ik vind echter niemand die mij er een paar wilt verkopen. Ik ben op zoek naar 2 vrouwtjes, omdat ik niet van plan ben om te kweken met de kakkerlakken.
Iemand tips over hoe er aan te geraken? Alle hulp is welkom :-D .

Thanx!
Greets,
Emmy

Hoi Emmy,

Als ik mijn eerste lading nageslacht heb wil ik je wel graag een koppel geven. Nu De man waar ik mijn kolonie gekocht heb heeft wel gezegd best meer exemplaren te houden gezien dit sociale dieren zijn. Hoe het net zit met het houden van enkel vrouwtjes weet ik niet of dit een probleem is of niet.

Ik zal zijn facebook page hier ook bijzetten, dan kan je met hem ook eens contact opnemen. Best in het Frans of in het Engels. Als je eens wilt komen kijken naar de beestjes ben je ook altijd welkom eens langs te komen!

www.facebook.com/cafarnarium

Grtz!

Amadeo

jongenemmy

Bericht04 okt 2017 12:47

Hey Amadeo,

Hartelijk dank voor de tip! Ik heb hem via Facebook gecontacteerd, in de hoop dat hij me verder kan helpen.
Als ik er tegen dan nog geen heb dan neem ik er graag een paar van jou :-D. In de tussentijd blijf ik nog wat verder zoeken en rondkijken.

Groetjes,
Emmy

Amadeo

Bericht04 okt 2017 12:51

jongenemmy schreef:Hey Amadeo,

Hartelijk dank voor de tip! Ik heb hem via Facebook gecontacteerd, in de hoop dat hij me verder kan helpen.
Als ik er tegen dan nog geen heb dan neem ik er graag een paar van jou :-D. In de tussentijd blijf ik nog wat verder zoeken en rondkijken.

Groetjes,
Emmy

Hoi Emmy,

Cool! Hou me op de hoogte zou ik zeggen!

Grtz!

Amadeo

tkpatric

Ervaringsdeskundige

Bericht04 okt 2017 20:43

Amadeo schreef:
jongenemmy schreef:Hey Amadeo,

Groetjes,
Emmy

Hoi Emmy,

Cool! Hou me op de hoogte zou ik zeggen!

Grtz!

Amadeo

Ik woon in Deinze, en heb Princisia vanwaerebecki, iets mooier dan de gewone sisser, en Achrimandrita tesselata. Als je wil... (en niet te ver woont)

Keer terug naar Blattodea