Het is nu 24 jun 2018 03:11

Voeding roofwantsen!

Huisvesting, voedseldieren,...
  • Auteur
  • Bericht

Sharon

Voeding roofwantsen!

Bericht23 jul 2013 11:05

Ik zit momenteel weer voor een drietal weken in Zuid-Afrika en nu ook mijn vriend mee is durf ik al veel vaker eens een steentje of boomstronk op te draaien. Hierin hebben we al veel leuke kriebeldieren gevonden, maar 1 soort heb ik momenteel in een curver gestopt in onze kamer omdat ik te weten wou komen wat het precies was en omdat ik op slag verliefd was op deze dieren..
Volgens de mensen hier in de buurt komen ze hier in hopen voor en ze zeggen allemaal dat ik ze gerust mag meenemen naar Belgie.

Maar het gaat om 3 volwassen exemplaren van de soort Ectrichodia crux. Een roofwants die erom bekend staat miljoenpoten te eten...
Nu is mijn vraag: zou ik deze ook met andere dieren kunnen voeden en denk je dat het mogelijk is deze (levend!) in BE te krijgen? Ik vertrek binnen 2 weken terug naar huis...

Foto van op internet:
Afbeelding

Stiko

Re: Voeding roofwantsen!

Bericht23 jul 2013 11:55

Probeer daar eens wat dingen uit. Je zal daar waarschijnlijk wel iets van krekels/spirnkhanen/kakkerlakken ofzo kunnen vangen ook...

Ze zijn in ieder geval wel héél knap.
Afbeelding

Sharon

Bericht23 jul 2013 12:09

kakkerlakken genoeg hier, inderdaad :) Ook enkele krekeltjes. Dus zal het proberen!

Stiko

Bericht29 jul 2013 12:03

Al resultaat?
Afbeelding

Super Joey

Bericht24 maart 2016 13:01

Misschien een beetje laat, maar ik ben ook wel benieuwd of je ze hebt kunnen meenemen en kweken. ;)

Tom Boeije

Categorie Moderator

Bericht24 maart 2016 20:08

Ik weet wel dat Grabowitz ook roofwantsen verkoopt/verkocht die miljoenpoten als (hoofd)voer gebruiken. Weet niet of dat dezelfde zijn en of ze uitsluitend op miljoenpoten leven. Ik vind ze wel fascinerend, maar niet voldoende om er speciaal een miljoenpoten kweek voor op te zetten.
Creobroter gemmatus, Epaphrodita musarum, Heterochaeta orientalis, Hierodula xishaensis, Phyllocrania paradoxa

Bekijk hier mijn blog over bidsprinkhanen.

Keer terug naar Verzorging