Het is nu 22 okt 2018 17:51

Appart of toch samen?

Vogelspinnen.

Moderators: Tom Lehouck, Hans

• Auteur
  • Bericht

Luc Spanoghe

Appart of toch samen?

Bericht10 sep 2015 10:54

Dag beste mensen.
Nog maar net nieuw lid en ik ben hier al met een eerste vraag.
Ik heb na lang zoeken drie Poecilotheria Bara (Low Land) en vier Poecilotheria Regalis kunnen bestellen in Duitsland.
Het was de bedoeling deze nog jonge diertjes comunaal op te kweken. Ik heb het dan vooral over de vier Regalisjes. De diertjes zijn nu onderweg maar er is blijkbaar toch wat fout gegaan in de communicatie. De verkoper heeft blijkbaar een maand of twee geleden wanneer de dieren in zijn bezit zijn gekomen, ze toch appart gezet. Ze zijn oorspronkelijk wel degelijk van de zelfde cocon en hebben vroeger samen gezeten. Zet ik deze terug bij elkaar? Bestaat er zo iets al herkenning tussen de spinnen of gaan deze geen herrinering hebben aan hun gezamelijk leven van voorheen? Zet ik ze dan best ruim zodat ieder zijn eigen plekje kan uitzoeken of net niet? Indien ze veel plaats hebben gaan ze misschien een deel van het terrarium als hun territorium gaan verdedigen, of zie ik dat verkeerd?
Ben benieuwd naar de reacties, alvast bedankt.

Tom Boeije

Categorie Moderator

Re: Appart of toch samen?

Bericht11 sep 2015 18:41

Ik heb hier zelf geen ervaring mee, maar volgens mij doen de meeste mensen de spinnen niet meer samen als ze eenmaal apart zijn gehuisvest. Bij veel ruimte gaan ze inderdaad eigen territoria vormen, het is beter als ze in het begin schuilplaatsen en een woongebied delen. Dat lijkt me ook de reden dat je ze beter niet meer bij elkaar kunt zetten.
Creobroter gemmatus, Epaphrodita musarum, Heterochaeta orientalis, Hierodula xishaensis, Phyllocrania paradoxa

Bekijk hier mijn blog over bidsprinkhanen.

Keer terug naar Theraphosidae