[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/prime_links.php on line 131: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/prime_links.php on line 132: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/prime_links.php on line 131: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/prime_links.php on line 132: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4727: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3823)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4729: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3823)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4730: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3823)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4731: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3823)
Invertebrate Focus • Toon onderwerp - wat voor insect is dit eigenlijk?

Het is nu 19 sep 2019 01:06

wat voor insect is dit eigenlijk?

Mieren, Bijen, Wespen,..

Moderator: Aleania

• Auteur
  • Bericht

renjestoo

wat voor insect is dit eigenlijk?

Bericht04 jul 2015 19:15

Hallo, wij hebben last van rare insecten bij ons in de tuin en ik had er graag iets meer over geweten.

Ik dacht dat het namelijk een penseelkever was, aangezien dit insect ook behaard was met een soort van pantser.
maar na lang zoeken bleek dit toch niet zo te zijn.

Ik heb echt alles nagezocht, maar kon niets vinden.

Wij hebben een nest gevonden bij ons in de tuin, waar een heleboel van deze insecten zaten in rottend hout.

Kan iemand mij vertellen wat dit is?

(omdat het een vliegenmepper is, betekend niet dat ik het doodgeslagen heb. Ik durfde t niet op te rapen met mn handen, omdat ik extreme angst heb voor dit soort insecten. Ze zien er gewoon eng uit :( )

omdat ik mn foto op facebook heb gezet, zal ik mijn facebook account doorgeven zodat jullie hem kunnen nakijken.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 580&type=1

Vriendelijke groet,
Renato Kuipers

Bartmantis

Re: wat voor insect is dit eigenlijk?

Bericht05 jul 2015 23:57

Mei/junikever, iets uit die familie platgeslagen :p gezien het seizoen zou ik junikever zeggen
Website: http://breedingbutterflies.com/
Ik ben een insectenliefhebber van 21 jaar oud.
Ik heb ervaring met veel soorten insecten, maar (nacht)vlinders zijn mijn grootste passie.

Aleania

Ervaringsdeskundige

Re: wat voor insect is dit eigenlijk?

Bericht07 jul 2015 21:56

Ten eerste: Het is sowieso geen wesp, maar een kever, en daarom hoort deze topic dus niet in Hymenoptera, maar eerder in Determinatie.

Wat betreft de soort, voor zover ik weet vind je meikevers alleen enkel en niet met heel veel tegelijk. Junikevers kunnen soms wel zwermen. In elk geval niets om bang van te zijn hoor, ze vliegen onhandig en zijn enigszins groot voor insecten maar daar houdt het mee op.

Keer terug naar Hymenoptera