[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/prime_links.php on line 131: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/prime_links.php on line 132: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4727: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3823)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4729: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3823)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4730: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3823)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4731: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3823)
Invertebrate Focus • Toon onderwerp - Zwarte soldatenvliegen

Het is nu 19 sep 2019 01:04

Zwarte soldatenvliegen

Mieren, Bijen, Wespen,..

Moderator: Aleania

• Auteur
  • Bericht

Yorick

Zwarte soldatenvliegen

Bericht30 sep 2013 11:23

Hallo iedereen,

ik moet mijn stage doen over de zwarte soldatenvlieg en zou hiervoor ook een practisch deel moeten doen. Hiervoor zou ik dus zwarte soldatenvliegen moeten vinden. De vraag is of iemand een idee heeft waar ik deze zou kunnen vinden. Indien je een leverancier weet zijn laat dan gerust iets weten. Ook eventuele aandachtspunten en informatie zijn altijd welkom. Alvast bedankt.

Vriendelijke groeten,
Yorick

Aleania

Ervaringsdeskundige

Re: Zwarte soldatenvliegen

Bericht30 sep 2013 20:41

Op terrariumkoerier hebben ze de larven:

http://www.terrariumkoerier.com/**voeds ... worms.html

Ik heb ze een keer gratis bij mijn meelwormen gekregen, maar liet ze opgroeien tot vliegen zodat ik ze aan mijn bidsprinkhanen kon voeren. Het duurde wel vrij lang voordat ze uiteindelijk verpopt waren en nog later er vliegen uit kwamen.

Je kunt ze ook mailen en vragen of het mogelijk is voor je project rechtstreeks vliegen bij ze te halen, voor zo'n schoolproject willen ze misschien wel tegemoetkomen :)

edit: overigens hoop ik wel dat je ervan op de hoogte bent dat Zwarte soldatenvliegen geen Hymenoptera zijn, maar Diptera :P

Keer terug naar Hymenoptera