Het is nu 23 okt 2018 15:19

Jeuk, kriebel, steken, steekvliegje, mugje, mijt?

Wil je weten welk dier je hebt gespot? Vraag het hier en we doen ons best om het uit te zoeken..

Moderator: Aleania

• Auteur
  • Bericht

Peggyb9936

Re: Steekvliegje, mugje, mijt, ... ?

Bericht28 jun 2015 22:38

Ik denk dat ik bij ons dan naar het tropisch instituut moet.
Gisteren nog een beestje gevonden op het hoofdkussen van mijn zoontje. De kinderen hebben donderdag en vrijdag gezelschapsspellen op school gespeeld en hij is dus opnieuw besmet. Dat wijst weer in de richting van luizen. Wat ik van in het begin dacht, was dat het om een gemuteerde vorm gaat omdat ze blijkbaar ook in de lichaamsharen kruipt. Volgens het clb (centrum voor leerlingenbegeleiding) is dat onmogelijk. Ofwel zit ze in het haar maar in allebei, dat kan niet volgens hen. Ik heb geïnsinueerd dat ze hun brieven moeten aanpassen en ook de wenkbrauwen van de kinderen zouden moeten checken. Maar dat willen ze niet. Dat ook luizen proberen te overleven en andere manieren zoeken om dit te doen, dat is blijkbaar onmogelijk.
Die zwarte punten die ik zag zouden op neten kunnen wijzen en die zitten in handdoeken, kleding... Ik zal blij zijn dat het vakantie is.=-O

Peggyb9936

Bericht29 jun 2015 17:37

Heb blijkbaar wat teveel op bevestig geduwd. Hoe verwijder ik dat?

Aleania

Ervaringsdeskundige

Bericht29 jun 2015 23:46

Ik heb de extra posts verwijderd :)

Mary1968

Bericht04 jul 2015 00:36

Hallo allemaal,

Zó verwarrend en frustrerend; nog steeds geen overtuigende dader. Bij elke nieuwe ontdekking slaat de twijfel weer toe. Het beestje op de foto van Peggy is bijv. ook één van mijn verdachten, naast het ieniemienie-vliegje of dat op de laatste link.

Nu bij ons:
• Heel veel kriebel en jeuk en een explosie aan zwarte ‘streepjes’ soms zelfs rechtop staand in of net onder de huid en witte ‘schilfertjes’ door hoge temperatuur.
• Erger in de buurt van bomen, struiken, dieren, keuken, groenten en fruit, handdoeken, beddengoed, wasmanden.
• Pijn (wisselt) en bultjes rond vrijwel alle gewrichten, blauwig/rood gevlekte huid, dikke voeten, enkels, knieën, schouders, nek, ellenbogen, polsen, vingers. Tintelende armen, stijve handen.
• Pijnlijke steken in ogen, hoofd-, wimper- en wenkbrauwhaar valt behoorlijk uit en is lichter – zitten vaak witte en donkere dingetjes in.
• Witte blazen en zere plekjes in mond.
• Mysterieuze donkere korstjes, krassen, wondjes, toename van bruine vlekken op huid (lijkt op pigment)

Herkent iemand dit?
Overtuigingen, ideeën, foto’s? Post ze ajb – en zet je klachten even op een rijtje - om te kunnen vergelijken, de oorzaak te vinden en (hopelijk) uit deze misère te komen.

Sterkte in de strijd!

Peggyb9936

Re: Jeuk, kriebel, steken, steekvliegje, mugje, mijt?

Bericht06 aug 2015 23:13

Hallo,

Ik denk dat ik de daders gevonden heb. Ik zeg 'daders' omdat dat het juist zo verwarrend heeft gemaakt. Mijn zoontje is thuisgekomen met luizen, dat hebben we ook mogen ondervinden, dader 1. En dat gekriebel waarvan ik dacht dat het van hoofd luizen naar schaamluizen was gemuteerd, dat waren wormen, dader 2. Het heeft lang geduurd alvorens ik dat door had. Toen ik in mijn zoontjes bed en in zijn pyjama kleine witte eitjes vond, kon ik mijn gekriebel ook plaatsen. Wij hebben allemaal Vermox genomen en het gekriebel en de rare dingen in ondergoed en lakens zijn verdwenen. Die eitjes plakken naar het schijnt vreselijk en hangen overal aan. Ze worden omwikkeld met stof door hun kleverigheid. Daardoor lijken ze donker. Ze zijn ook vreselijk besmettelijk, zitten in je kleding, stoelen, zetels,onder je nagels...

Misschien Mary?

Ik hoop dat wij ervan verlost zijn.

Grtz

Peggy

Stiko

Bericht11 aug 2015 22:55

Los van alle beestjes...

Heeft iemand van jullie thuis met glaswol geïsoleerd?
Afbeelding

Mary1968

Bericht25 okt 2015 20:41

Hallo, iemand al nieuws? Hier nog steeds dezelfde hopeloze ellende.
Tijdens een week Portugal had ik weinig last, behalve op mijn kamer tussen mijn eigen spullen/kleding. Dit betekent dat het tóch met ons huis of onze omgeving te maken heeft. Mensen in onze omgeving hebben herkenbare klachten, maar de diagnoses lopen ver uiteen.
Thuis begint bij binnenkomst ook meteen de kriebel weer, het kuchen. Niet iets om blij van te worden.

Vraagje:
Hebben jullie ook
. héél kleine vliegjes in huis, veel kleiner dan fruitvliegje max. zo groot als een koffiekorrel.
. een lichtbruine geleedpotige met een aantal scherpe stekels, recht naar achteren, dus geen franjestaart (geen zilver- of papiervisje)
- vnl zwarte en witte kriebelende pluizen in bed, kleding, bank, op de vloeren ...

Hoop al meer inzicht hier,

Mary1968

Bericht25 okt 2015 22:57

===
Dank je Peggy. Wormpjes hebben wij al jaren uitgeroeid maar mijn dochter blijft jeuk houden. Er zitten wel witte dingetjes, soort schilfertjes, pluisjes die jeuken, maar wormpjes zijn het niet.

Mary1968

Bericht25 okt 2015 22:59

Geen glaswol geloof ik.

Mary1968

Jeuk, kriebel, huid, pluisjes, steken, bed, slapen, kleding

Bericht20 jun 2016 10:39

Nou, Peggy heeft gelukkig redelijk snel de oplossing gevonden, de dans ontsprongen.

Bij ons is duidelijk dat het huis geïnfecteerd. Toen mijn man na een paar dagen buitenland thuiskwam, startte hij achter zijn laptop acuut weer te kuchen en te jeuken.
Ook de tuin is geen leuk ontspannen klusje als op je huid meteen kleine pukkeltjes komen, niet heel pijnlijk, maar een zeurend schurend gevoel in kleding. Wat absoluut maakt dat ik het vermijd zijn de onverwachte, venijnige steken of beten, die een hard wit dingetje (cactusstekeltje) in de huid achterlaten. En zo werkt het ook binnenshuis. Als ik 'ze' pest, lastigval (door stofzuigen, douchecabine schoonmaken, bedden verschonen, was uit de wasmand pakken, waar kleding straks zit, bij uiten schillen, etc. etc.) wordt dat afgestraft - net als een wesp die alleen steekt als ie klem zit, zich verdedigt.

De constant verhoogde bloedwaarden uit mijn bloedonderzoek wijzen op allergie of parasieten. En aangezien allergieën tot in den treuren zijn uitgesloten ....
Vanmiddag heb ik een bovenbuikscan ivm constante misselijkheid, opgeblazen en het gevoel dat er iets zit. Nou heb ik ook zere bulten rond knieën, enkels, polsen en ik zou er niet vreemd van opkijken als we het ook binnenkrijgen. Het zit tenslotte ook in groenten, broodbeleg, servies, vochtige randjes van het aanrecht, theedoeken, noem maar op...

Jammer dat het hier zo rustig is en dat vragen en kennis niet worden gekoppeld, want elders komt deze vraag en identieke verhalen b.v. net om de hoek kijken. Maar tis ok zo moeilijk hierover iets te vinden. Zal het een proberen met andere zoektermen.

Mary1968

Bericht13 dec 2016 12:36

Up-date:

De klachten concentreren zich nu vnl binnenshuis (het weer?), maar nemen naast kriebel, jeuk en steken helaas langzamerhand toe. En correlatie leidt geen twijfel; er altijd een link met jeuk, kriebel, steken, branden.

Mijn gal (bloedfilter) moet worden verwijderd ivm een galsteen van zo'n 2 cm.
Eosinofiele bloedwaarden zijn verhoogd (onderschept o.a. parasieten).
Hoofdpijn, misselijkheid, wekelijks een dag gammel, overgeven, diarree en vermoeidheid (ook onze 2 dochters)
Opgezette maagwand (als een spons vol water)
Beurs gevoel in voetzolen,
Zere, opgezwollen gewichten; wisselend. Enkels, knieën, ellenbogen (ook mijn man) en blauwige plekken en bultjes rond die gebieden
Vingertoppen bijna altijd heel pijnlijk, zwarte stippen onder huid, worden groter totdat ze er bovenop liggen, als korstjes.
Haaruitval hoofd, wenkbrauwen, kriebelende wimpers, oren, neus...

Erasmus startte 2 maanden geleden met bestudering van bevindingen van collega's (helaas weer geen objectief, blanco begin); voel je 'm al aankomen? Na een blik met bloot oog en loep na een maand angst en zenuwachtig afwachten de diagnose 'zeer gevoelige zenuwuiteinden'. Toegeven, in geval van jeuk, kriebel e.d. plausibel. Maar wat veroorzaakt dan de zichtbare, feitelijke huidklachten en afwijkingen?

Mijn verhalen hier zijn vrij nuchter, zo voel ik me niet. Heb de hele weg naar huis gejankt. Wanhoop, bewaarwording van mijn vrees, laatste kans verkeken en nu??
Ik moet dit oplossen voordat ik verder kan, want hoewel een beetje jeuk voor een buitenstaander misschien een peulenschil lijkt maakt het geheel (vooral de steken/beten) mij zo schrikachtig, nerveus in mijn eigen huis, dat ik me er niet langer veilig voel. Kan de rimpelloze haven niet meer vinden.

Arietuur

Bericht20 dec 2016 23:52

Omdat ik geen idee heb maar graag zou helpen roep ik toch even iets... heb je misschien kamerplanten of tuinplanten die de alerchische reactie zouden kunnen veroorzaken??

Super Joey

Bericht16 apr 2017 21:18

Ik zag laatst een YouTube video over de morgellons ziekte en het viel me op dat de klachten overeenkomen met die beschreven in dit topic. Mensen die last hebben van deze aandoening denken vaak gestoken/geprikt te worden door parasieten over hun lichaam wat zorgt voor ernstige jeuk. Ook beschrijven ze vaak vezelachtige structuren (de pluisjes die u beschrijft?). Over gewrichtspijn, haaruitval en nog verschillende andere klachten die met uw beschrijving overeenkomen wordt ook gesproken. Helaas is er heel weinig bekend over de aandoening, het is niet bekend wat het veroorzaakt en of de klachten echt zijn of dat het een mentale aandoening is. Ik wil hiermee absoluut niet zeggen dat ik niet geloof dat het echt zo is wat u verteld, maar ik kwam dit toevallig tegen en vond het het vermelden waard. Ik zou u echt aanraden wat research naar deze aandoening te doen, aangezien ik de klachten wel erg dichtbij uw beschrijving vond komen.

david

Bericht29 jan 2018 04:32

Heb met interesse deze topic gevolgd.
Welke helaas nu stil ligt.
Ik meen aan de hand van de klachten, symptomen,het verloop,en de fotoos,
het de kledingluis/lichaamluis zou kunnen zijn.

Er wordt gedacht het hier niet meer zou voorkomen,dat is onjuist,en denk dat het vaker de oorzaak kan zijn
van onbegrepen jeuk ,steek en kriebelklachten.
OOk wordt gedacht het alleen voorkomt bij mensen in slechte hygienische omstandigheden,of opeengepakte mensen.
( daklozen centra etc) OOk dit is onjuist.Wel rust er daarom een taboe op,en denken medici,en dermatologen er niet aan.

Er is ook bar weinig info over,maar de klachten kunnen ersntig zijn,en ernstiger worden.
Het verklaard ook de latere lichamelijke klachten,en huid reacties.
Het is een peervormig beestje met 6 poten,van 0,4/0,6 cm .
Heeft geen vleugeltjes.

En is ook niet zo makkelijk te bestrijden als op sommige sides staat.
Michien als je daar eens naar kijkt,het lijkt op de beestjes je ziet ( in stof)
of mogelijk neten in de naden,onder riemen etc
Ik hoop iig dat mensen erschter komen wat het is,en er van afkomen,
want het beheerst je hele leven en is hel.
Vorige

Keer terug naar Determinatie